vrijdag 14 november 2014

Tag: Gewoon Nederlands

Heei,

Vandaag doe ik mijn eerste tag :) Ik ben bezig met een andere tag. Hint: YOUTUBE! Ik kan het alleen niet bewerken. Mijn videobewerker doet raar, dus ik heb een nieuwe nodig. Dus daarom nu een tag :) De 'gewoon Nederlands' tag, omdat ik gewoon Nederlands ben. Lets begin :)




1. Eén koekje bij de thee, of meerdere?
Meerdere, natuurlijk! Als ik één koekje eet, wil ik er gelijk meer! Mijn favoriete zijn ook krakelingen. Ik kan er een hele pak van op, zonder dat ik vol zit.


2. Wat is mijn favoriete stamppot?
Blijkbaar hoort boerenkool ook bij stamppotten. Dus BOERRENKOOL! Vooral met zout en spek en worst. Zo lekker en zo Nederlands. Mjamiie!!


3. Wat is je favoriete Nederlandse feestdag?
Mijn favoriete feestdag is kerst,, maar dat is niet typisch Nederlands. Dus dan ga ik voor Sinterklaas. Elke keer weer een leuk verhaal bij het sinterklaasjournaal, alle kinderen zijn blij. Je hoort overal sint-liedjes. Nou ben ik wel helemaal gestoord geworden met het Zwarte Pieten gedoe. Slaat nergens op. Gelukkig is het best meegevallen.


4. Wat is je favoriete Nederlandse accent?
Ik denk Leids. Ik ben geboren in Leiden en mijn familie zijn er ook geboren en getogen. Dus ze praten Leids, dus ik ken niet anders. Nou kan ik ook goed onderweg met Brabants, ook omdat de andere kant van mijn familie uit Noord-Brabant komt.


5. Welk woord vind jij typisch Nederlands?
Geen idee, ik denk ja en nee. Gewoon, omdat het kan


6. Wat is je favoriete Nederlandse gezegde?
Ik heb er geen -_-


7. Welke winkel van Nederlandse afkomst vind je het leukst?
Hema!!!!!


8. Wat is je favoriete Nederlands-talig liedje?
Sexy als ik dans van Nielson. Zo vrolijk :) En ik hoor hem altijd op de radio als ik naar dansen ga :P


9. Haring, ja of nee?
Nee! Tenminste, ik heb het nooit geprobeerd. Maar het lijkt mij afschuwelijk en het ruikt al niet lekker!!

Kiss Emma Sue

Geen opmerkingen:

Een reactie posten